Με τη βοήθεια της ΑΙ έβαλα μουσική και πλάνα στο τραγούδι μου "Δύσκολα τα πράματα", το οποίο σημειωτέον το έγραψα και το τραγουδούσα σ' αυτόν τον ρυθμό απ' το 2016.
Τετάρτη, Ιουνίου 24, 2026
Δύσκολα τα πράματα
Με τη βοήθεια της ΑΙ έβαλα μουσική και πλάνα στο τραγούδι μου "Δύσκολα τα πράματα", το οποίο σημειωτέον το έγραψα και το τραγουδούσα σ' αυτόν τον ρυθμό απ' το 2016.
Το λιοντάρι πίσω απ’ την πολυθρόνα
Κάποτε, πριν πολλά πολλά χρόνια, όταν ήμουνα 5 χρονών, ένα χειμωνιάτικο βράδυ, καθόμασταν στην κουζίνα του σπιτιού μας η μάνα μου, ο αδερφός μου και γω.
Δεν θυμάμαι τι κάναμε, αλλά θυμάμαι το άσπρο φως απ’ το στρογγυλό κρεμαστό φωτιστικό, το τραπέζι, τη γερμένη τζαμόπορτα του δωματίου και τον μικρό μου αδερφούλη που θέλησε κάποια στιγμή να βγει και να πάει σε κάποιο άλλο δωμάτιο του σπιτιού.Σάββατο, Ιανουαρίου 03, 2026
Γιορτές στη Μυτιλήνη
Παρασκευή, Αυγούστου 08, 2025
Το λούκι, ο Ύμνος της Σμέρνας, τραγουδισμένος λαϊκά
Όταν πριν καμιά εικοσαετία έγραφα το "Το λούκι" δεν φανταζόμουν ότι οι στίχοι του θα ίσχυαν μέχρι σήμερα, κάθε μέρα, στο 100%.
Πρόκειται για κρατικό ύμνο.
Έπρεπε να περάσουν όμως τόσα χρόνια, για να μπορέσω σήμερα με τη βοήθεια της ΑΙ να μελοποιήσω τους στίχους (η Suno AI τα κατάφερε αρκετά καλά) και να φτιάξω και ένα συνοδευτικό video clip (η OpenArt AI είχε ένα πιο απλοϊκό αποτέλεσμα λόγω απειρίας μου).
Enjoy ! "Το λούκι (Λαϊκό)"
Πέμπτη, Μαρτίου 13, 2025
Εμπρός για πίσω
![]() |
| Στο λόφο του Πλωμαριού, φάτσα στο λιμάνι, στήσανε σταυρό |
Εκεί στο Πλωμάρι έχουν κάτι υπέροχες ιδέες διακοσμητικής. Μαζώνονται λοιπόν καμπόσοι (ποιοι δε ξέρω), ξύνουν τα κεφάλια τους και λέει ο ένας: «Τι θα μας άρεζε να ‘χαμε τώρα; Τι μας λείπει;» και λέει ο άλλος: «Εύρηκα! Ένας μεγάλος σιδερένιος σταυρός μας λείπει. Να τον κοτσάρουμε στην κορυφή του λόφου του Πλωμαριού, να τον γιομίσουμε λαμπιόνια, να τ’ ανάβουμε κάθε βράδυ και να αράζουμε στο λιμάνι να τον αποθαυμάζουμε.». Μένουν όλοι με το στόμα ανοιχτό, να οραματίζονται την μεγαλειώδη ιδέα και πάνω που μια μύγα πάει να μπουκάρει σε μια απ’ τις διάπλατες σπηλιές, αυτή κλείνει και αναφωνεί: «Εύγε! Τι έργο θείας πνοής είναι αυτό για το Πλωμάρι μας! Πόσο δημοκρατικό! Πόσο εξόχως προστατευτικό, να ‘χουμε τη θεία χάρη να πλανάται πάνω απ’ τα κεφάλια μας!». Μια άλλη σπηλιά βήχει φτύνοντας τη μύγα και λέει: «Άσε που πρόκειται για έργο που αναδεικνύει την συλλογική χριστιανική μας ταυτότητα. Τώρα αν καμπόσοι άπιστοι διαφωνήσουν, ποιος τους είπε να ‘ναι άπιστοι; Να μπουν στον σωστό θεϊκό δρόμο κι αυτοί με το ζόρι!». Αμ’ έπος, αμ’ έργον λοιπόν, στήνουνε μάνι μάνι, τη σιδερένια σταυράρα στην κορυφή του λόφου του Πλωμαριού αυθαίρετα κι ωραία (άδεια αν πήραν από καμιά πολεοδομία δε ξέρω) και ηλεκτροδοτούν τα λαμπιόνια της, πάλι αυθαίρετα κι ωραία και ποιος πληρώνει τη λυπητερή στη ΔΕΗ, δε ξέρω.
Κάθομαι λοιπόν τώρα γω, παρατηρώ αυτό το θρησκευτικό σύμβολο μεγάλης… καλλιτεχνικής αξίας, που έχει καπελώσει την πολυφωτογραφημένη φάτσα του Πλωμαριού κι αναρωτιέμαι «πού ζω;» και «τι ζω;». Πάντως στην Ελλάδα αποκλείεται να βρίσκομαι. Διότι η χώρα που ξέρω ως Ελληνικό κράτος είναι κοσμικό, ουχί θεοκρατικό. Η χώρα που ξέρω ως Ελληνικό κράτος είναι θρησκευτικά ουδέτερο και έχει Σύνταγμα το οποίο κατοχυρώνει (στο άρθρο 13, παράγραφος 1η ) την θρησκευτική ελευθερία και (στην 2η παράγραφο) απαγορεύει τον προσηλυτισμό.
Ε λοιπόν βλέποντας έναν σταυρό πάνω από το χωριό μου, βλέπω ταυτόχρονα την θρησκευτική μου ελευθερία να πάει περίπατο και ότι κάποιοι θεωρούν ότι το Πλωμάρι είναι το κατηχητικό τους.
Και μη μου πει κανείς ότι στο Σύνταγμα (άρθρο 3, παράγραφος 1) γράφει ότι επικρατούσα θρησκεία είναι ο χριστιανισμός, διότι αυτό απλά σημαίνει ότι είναι η θρησκεία της πλειονότητας των Ελλήνων πολιτών, όχι ότι αναγνωρίζεται ως επίσημη κρατική θρησκεία, η οποία υπερέχει και καπελώνει όλες τις άλλες θρησκείες ή αντιλήψεις για την ύπαρξη ή όχι θεών.
Αναρωτιέμαι αν στον Δήμο Μυτιλήνης έχουν πάρει πρέφα τις αυθαιρεσίες που γίνονται στην κοινότητα Πλωμαρίου. Αν έχουν καταλάβει ότι το να ασχολείσαι με τα κοινά δε σημαίνει κάνω ότι μου φανεί καλό, όμορφο και «πολιτικά» συμφέρον, αλλά ότι είναι συνταγματικό, νόμιμο και σωστό για όλους τους πολίτες.
Πέμπτη, Ιουνίου 27, 2024
Ιγνιμβρίτης - ραπ τραγούδι
Στο παρακάτω βίντεο τραγουδάω για τον Ιγνιμβρίτη, το ηφαιστειακό πέτρωμα της περιοχής του Πολιχνίτου, που η σοφία του ανθρώπου που λειτουργεί απόλυτα εναρμονισμένος με το περιβάλλον του, αξιοποίησε στο έπακρο, για να κατοικήσει, να πιεί, να φάει, να κινηθεί με άνεση, να εκφραστεί καλλιτεχνικά...
Δύο χρόνια αργότερα το θαύμα της ΑΙ με βοήθησε να βάλω μουσική στο τραγούδι μου...
Τετάρτη, Απριλίου 17, 2024
Ιγνιμβρίτης
Ω τι πέτρωμα είν’ αυτό;
Μένω με το στόμα
ανοιχτό.
Έχτισα το σπίτι μου
γερό.
Σκάλισα στολίδια όνειρο.
Ω τι πέτρωμα είν’
αυτό;
Νιώθω τρικυμία στο
μυαλό.
Έχτισα πηγάδι για
νερό.
Ανέβαζα κουβάδες για
καιρό.
Ω τι πέτρωμα είν’
αυτό;
Στέριωσα το κτήμα μου μ’
αυτό.
Βάσταξα το χώμα στο
βουνό.
Έθρεψα λιόδέντρα για
καρπό.
Ω τι πέτρωμα είν’
αυτό;
Πάτωσα το δρόμο μου μ’
αυτό.
Θεμέλιωσα σχολείο στο
χωριό.
Έμαθα τι πέτρωμα είναι
αυτό.
Ω τι πέτρωμα είν’
αυτό;
Μέσα μου πονώ από
θαυμασμό.
Σπάταλη η γη, πέτρες
κερνάει.
Το χέρι δουλεύει και τις
κεντάει.
Ω τι πέτρωμα είν’
αυτό;
Νιώθω τρικυμία στο
μυαλό.
Άκου τη καρδιά!
Σφυροκοπάει.
Σφιχτή ξερολιθιά, που δε
χαλάει.
ΣΜΕΡΝΑ








