Μέσα σε χρόνια δανεικά/ απρόσμενα και ξένα/ μες τα ποτάμια τα θολά/ που ζω σα μαύρη σμέρνα... (Διάφανα Κρίνα) ...

Τρίτη, Μαρτίου 25, 2008

Παλαιών (και Νέων) Πατρών Γερμανός


Πάρε ρε ούφο το μαρκούτσι απ’ τη μούρη μου.
Τι με ρωτάς, τι γιορτάζουμε 25η Μαρτιάτικα; Βάγγο με λένε, την ονομαστική μου έχω! Τι ζητάς να σου πω για συμβάντα πολυκαιρισμένα;
Εδώ δε θυμάμαι ποιος πόλεμος έπαιξε πέρσι στις ειδήσεις. Ποιοι τον ξεκίνησαν, ποιοι μπήκαν στην πορεία, ποιους πήρε η μπάλα, ποιοι έχασαν τη μπάλα… Και μου ζητάς να δώσω αναφορά σχολικές διηγήσεις;

Πατριώτης είμαι… δε λέω. Κάθε που παίζει η Παναχαϊκάρα – να μα το σταυρό που σου κάνω – στο γήπεδο είμαι και την στηρίζω! Αλλά… για μια στιγμή!
Το κινητό μου βαράει μηνύματα απ’ το πρωί! ( Κόψε συσκευή. Πρώτη! Απ’ τον «Γερμανό» τη ψώνισα!). Πολλοί γνωστοί ρε αδερφέ. Και όλοι κέρασμα ζητάνε: Ολονύχτιο «κάψιμο αλά Κούγκι» στα μπουζούκια!

Κάτσε ρε φίλε που βιάζεσαι να φύγεις! Να τώρα που είπα «Γερμανός»… Σα να ψιλοαρχίζω και θυμάμαι. Γερμανό δε τονε λέγανε τον τυπά που έστειλε το μήνυμα της επανάστασης κατά των τουρκόσπορων; ΧΑ ΧΑ! Να δεις, που αυτός ο «Γερμανός» που έχει σήμερα τα κινητά, θα είναι εγγονός του! Ξέρεις δα… θα κληρονόμησε τη πατέντα του παππού του να στέλνει μηνύματα και θησαυρίζει αυτός τη σήμερον! Αλλά έτσι είναι άμα έχεις παππού τζιμάνι. Τρως απ’ τα έτοιμα!

Η μόνη διαφορά είναι ‘το πώς’ έστειλε τότε, το επαναστάσιμο μήνυμα ο παππούλης; Χμμμ… Εδώ χρειάζεται λίγη έρευνα, λίγη φαντασία και…. (φρουουουου) να ρουφήξω λίγη απ’ τη τονωτική φραπεδιά μου. (Αααχ! Που θα μου πεις εσύ πόσο πατριώτης είμαι! Βρε ουστ! Άλλοι πίνουν καπουτσίνους…).
Λοιπόοον… Ναι, ναι, ναι… Μάλιστα! Το έψαξα λίγο το θεματάκι στη λαπτοπάρα μου (ε; Κόβεις; Απ’ το «Γερμανό» κι αυτή!) και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ο πατήρ Γερμανός της Παλιάς Πάτρας, έστελνε μηνύματα με συννεφάκια από μπαρούτι (στεγνό), με το οποίο γέμιζε κάτι μονόκανα τουφεκάκια. Μετά συγχρόνιζε καμπόσους χειριστές μονόκανων τουφεκιών, αυτοί «παίζανε» το μήνυμα κι αλίμονο σ’ αυτούς που δε το λαβαίνανε… τους πήρε η χατζάρα του πασά και τους σήκωσε!
Δηλαδής, ήταν ένα πράμα «μαέστρος Ινδιάνος», ο παλιός – Γερμανός. Σ’ αυτό διαφέρει απ’ τον σημερινό, που είναι ένα πράμα «Αμερικάνος καπιταλίστας»!
ΑΑΑΑ! Και τ’ άλλο πού το πας; Τότε, ήταν πολλοί αυτοί που λάβανε το μήνυμα. Σήμερα… τι να λάβεις και τι να πετάξεις; Τα λαμβάνεις όλα και καμαρώνεις ότι είσαι καλά πληροφορημένος. Αμ δε! Γι’ αυτό στη φέρνουν πισώπλατα οι «πασάδες»!

Δεν υπάρχουν σχόλια: